דף הבית » יום 188, ורדה. דרך הגבר לאישה.

יום 188, ורדה. דרך הגבר לאישה.

כך נפגשנו: פעם ההמלצה הייתה ‘צריך חבר אחד רופא’ אני אומרת שיותר פרקטי זה 'חברה אחת יועצת זוגית’. אמנם את ורדה אני לא מכירה לפני כן, אבל אחרי השיחה איתה השתכנעתי.

זוגיות זה דבר כל כך מורכב, ונישואים עוד יותר – לך תתמודד כל החיים (בשאיפה) עם החלטות שקיבלת בגיל 20+ .. הרי הפרספקטיבה והצרכים משתנים כל הזמן.

עם זאת, עם כל המורכבות, נראה שזה אפשרי, אם צולחים כמה מלכודות ידועות מראש (ואת אלו שלא..). זאת אפילו הזדמנות אינסופית להכיר את מי שאנחנו חייבים לפגוש בדרך ולהקשיב לו – את עצמנו.

1. פעם פעם, לפני שהפכת ליועצת זוגית, מה ידעת על הנשיות שלך?

עברתי עם עצמי תהליכים מאד עמוקים להכרת הנשיות שלי. הבנתי במהלך הדרך שבמיניות יש הרבה יותר ממה שאני יודעת. בגיל 18 קיימתי יחסים ממקום של סקרנות, לא עם חבר, עלו שם המון תחושות שליווי אותי בהמשך. חלקן תמימות, חלקן של פוטנציאל שהרגשתי והבנתי שאני לא מצליחה לממש אותו.

הרגשתי בעיקר את הפחד, את הלחץ, שאני לא שם, לא נוכחת ולא ידעתי איך להיות נוכחת ומה זה אומר. אלו חוויות שחזרו על עצמן. במשך השנים הייתה הרבה התבוננות שלי מה קורה לי במקום הזה ולאט ולאט התחלתי לעשות עם זה עבודה.

2. ידעת מה את הולכת לעשות? איזו עבודה נדרשת?

היום אני בת 52 כשזה היה כל נושא ה'גוף-נפש’ היה ממש בהתחלה, אלו היו שנות ה-80 המוקדמות. חיפשתי כל הזמן, התבוננתי ובגיל 30 התחלתי ממש לעשות עבודה עם הגוף, גוף נפש, עבודה עם תנועה, משהו התחיל להשתחרר.

הדבר המרכזי שהניע את הכל הייתה הלידה. ילדתי בגיל 32. בהריון הרגשתי מדהים, הרגשתי הכי יפה, ושיש משמעות לגוף. הלידה פתחה לי את השורש, ונתנה לי דרייב מאד רציני להכיר את הגוף ולקבל אותו כמו שהוא, לחקור, להיות בתהליכים האלה, לחפש את עצמי, לחפש החוצה. המון תשוקה לחוות, זה מדהים.

למדתי המון, חוויתי את הגוף, עבדתי עם האנרגיה שלי, האנרגיה המינית. התחברתי לאורגניות של עצמי.  הגוף שלנו מלא בחכמה ובידע, אוצר בתוכו סודות ומסרים וחכמה אינסופית. ברגע שמכירים את זה, הגוף הופך למקור של בטחון גדול ומקום שתמיד אפשר לחזור אליו.

3. נשמע כמו תהליך הכרחי לכל אישה, אחרת מגיעים אליך..  

אני פוגשת נשים שרוצות להתחבר יותר לגוף שלהן, שמרגישות שמפספסות. כאלה שנשאבות חזק לאמהות או לקריירה ורוצות להתחבר למי שהן. יש גם עניין של נשים שמגיעות אליי ועדין מרגישות ילדות. המעבר לאמהות הוא מאד ברור, אבל בגיל 40 הן אומרות שהן עדין לא עשו את המעבר מילדה לאישה. לא מבינות מה זה אומר.

4. מה זה בעצם נשיות?

אני שואלת את אותה שאלה גם. זה התמסרות, נוכחות, זה משהו שאני יכולה להרגיש בגוף באגן ובאיבר המין, זה כל מיני. יש הרבה הרבה רבדים. זו שאלה רלוונטית כל הזמן, כי גם בגיל מבוגר יותר שאין המחזור, עולה השאלה אז מה זה להיות אישה עכשיו. או להיות נשואה או לא נשואה, להיות כל מיני. זה הכל חוויות שנותנות לשאלה הזאת תוקף, כל פעם מחדש.

5. מה את עושה עם אותן נשים שמגיעות אליך?

אני מתחילה עבודה דרך הגוף, דרך נשימות. הגוף אומר הרבה. צריך להבין מה זה איבר המין של אישה – זה חבוי, בסנסקירט מכנים אותו 'המקדש הפנימי’, צריך להתבונן, לשאול מה אני מרגישה, אני אוהבת את השדים שלי? את הבטן? להיפתח לזה.

 לי היה קשה לקבל את הגוף שלי בדיוק כמו שהוא. אני נראית טוב, אבל כשגדלים על 'פלקטים’ זה משפיע מאד.

6. ומה ביחס לתפיסה מול הגבר?

הכמיהה הכי גדולה של גבר היא להרגיש מאד משמעותי לאישה, שהיא תסמוך עליו. זה לא אומר שאני אפסיק לומר את דעתי, או ללכת בעיניים עיוורות, אבל כן לתת תחושה שאני יודעת שאתה גדול, להיות באמון ובהתמסרות. אם אני לא אתן לו את התחושה הזאת, אני מפסידה את הנשיות שלי. אם אישה מביעה רוך, זה לא מוריד ממנה. הכמיהה של האישה היא שגבר יהיה נוכח מולה, שהוא יהיה שם בשבילה.

7. שתי הכמיהות שציינת, גם של הגבר וגם של האישה, אינן מובנות מאליהן היום

להיות לגמרי אישה או גבר זה דבר לא מובן מאליו. פעם הדברים היו בתבניות מוגדרות, היום זה קצת מתפורר ולא ברור מה זה אומר. היום להיות גבר שמוביל, זה לא מובן מאליו, יש פחד בנקודה הזאת. גם לאישה, להיות רכה זה דבר מפחיד, כי יש כל-כך הרבה ניצול במקום הזה, בזוגיות.

8. עם אילו הבנה בסיסית היית מציידת את הגבר והאישה בדרכם למימוש הזה?

האישה מתחברת למין דרך הלב. אישה זקוקה לחיזור מתמשך, להיפתח למין, להרגיש שאוהבים אותה, שמעוניינים בה. גבר שמבין את זה לעומק, הוא מחזר, מהבוקר, לא רק במיטה.

הגבר מתחבר ללב שלו דרך המין. התלונה המרכזית שאני שומעת זה שהוא רוצה רק סקס – כן הוא רוצה סקס, אבל הוא רוצה לפתוח את הלב שלו, גם אם זה לא במודע. זה מקום שאישה יכולה לכוון אליו, נעשה כיף עם המין, אבל נוביל את הדברים ללב.

זה בתפיסה ובידיעה שהאישה באה איתה. זה עם מה היא באה לתוך ההתעלסות, לתוך הקשר. עם הבנה שהיא צריכה רגש ולא מוותרת עליו, כי לי הוא חשוב והיא מזמינה את הגבר לשם.

9. איך את מסתכלת על הנשיות שלך, בנקודת זמן שאת נמצאת בה היום?

אני מרגישה מאושרת, מקור האושר שלי הוא הרחם שלי מבפנים. אני יודעת להיות יציבה בתוכי. אני יודעת להיות פשוטה, בלי אגו שמוריד או מעלה. אני מרגישה שכל המסע הזה, הוביל אותי לאושר, אמנם לא כל רגע, אבל אני יודעת להיות שם.

 

אל תפספסו שום מסע!
הרשמו לעדכונים