דף הבית » יום 251, גילי. מדד האושר

יום 251, גילי. מדד האושר

כך נפגשנו: בסופ"ש האחרון קראתי כתבה על ראש ממשלת מדינת בהוטן. בבהוטן, דוחים את התל"ג, כמדד המשקף רווחה, אומרים שזה רק חומר, ושם המציאו את האל"ג – האושר לאומי הגולמי. מדד אלטרנטיבי, שאומר שרווחה כלכלית של מדינה, הולכת יד ביד עם צמיחה רוחנית.

את הכתבה תוכלו לקרוא כאן, אבל הסיבה שהבאתי את זה, היא בגלל גילי.

מעניין שהקדישו כמה עמודים במוסף לתיאוריה, שלנו כאן נראית ברורה מידי. בעצם גילי אמרה לי את אותו דבר. רק יש דבר שעולה בבירור מהכתבה ומהשיחה גם גילי – האם האדם בוחר ליישם ולחיות, שלא נדבר על להתוות מדיניות, בצורה כזאת – או להשאיר את התיאוריה מונחת במדף, ולתת לכח האנרציה לגלגל אותנו.

 1. מה זה כסף עבורך?

חשוב, אבל משהו קרה בניסיון להשיג אותו, בחצי שנה האחרונה. אני פוגשת הרבה אנשים הכסף חסר להם. לאנשים נהיה יותר ויותר קשה להשיג כסף לדברים בסיסים, אני לא מדברת על מותרות, אלא להביא את הלחם, החלב, הדלק וזה בלתי נסבל.

אלו אנשים שחלקם עובדים במה שהם אוהבים, וחלקם נאלצים להתפשר ולעבוד רק למען הכסף, הקושי קיים בשני המצבים.

 2. מה זה עושה לך כשאת רואה את זה?

זה מכריח אותי להסתכל על זה. אני לא יושבת במגדל השן, וגם לא רוצה להיות. אני לא מחפשת להיות ‘מעושרת’, אני רוצה להיות מאושרת, שזה מצב שמגיע מנקודה לנקודה, לא כל הזמן.

 3. מה זה להיות מאושרת?

חלק מהאושר עבורי זה לפגוש אדם באמת. בסופו של דבר כולנו אותו דבר, עשירים, עניים, אישה, גבר.

4. עם קצת ניואנסים..

על אותם נושאים. כולם רוצים להרגיש אהובים, מחוברים, שיכולים להגשים את הפוטנציאל שלנו, ולו קצת ממנו,  לדעת שיש לנו גג מעל הראש ופת לחם.

5. את באמת חושבת שאנשים מסתפקים במועט?

אולי לא במים ולחם, אבל יש אזורים, למשל כמו איפה שאנחנו גרות, שאנשים מחפשים פחות את סמלי הסטטוס. יש פה אנשים שכבר התגלגלו, יותר התנסו בחיים, האישיות שלהם יותר מורכבת בגלל זה. הם לא מחפשים את הסערות החיצוניות והסמלים, הם יותר מחפשים אמת, פשטות.

 6. איך את התגלגלת למקום הזה, לא רק הפיזי?

התחלתי בתיאטרון והפקות קולנוע וטלוויזיה. הסתובבתי בעולם הזה הרבה שנים, עבדתי ימים כלילות ואז הבנתי שאני רוצה לעשות את הדבר הכי רחוק מכל זה. הלכתי ללמוד במקרה הומיאופתיה. לא ידעתי מה זה בכלל בהתחלה. הגעתי לשם כי מוכר בחנות טבע בשנקין, עניין אותי בזה.

חשבתי שזה נטורופתיה, צמחים, אחרי חודש הבנתי שזה לא מה שחשבתי, אבל נשארתי. היום אני חושבת שגלגלו אותי מלמעלה להגיע לשם.

משם הכל התגלגל, מאד התפתחתי, למדתי ולימדתי עם המורים הכי טובים. עבדתי עם אוכלוסיות מגוונות, התנדבתי עם אוכלוסיות כמו הלומי קרב, נרקומנים, זונות – היה מאד קשה סיפורים קשים אבל סיפוק גדול.

 7. משם התפתחו ההבנות שהיום את מדברת אותן?

שם צמח החזון של free clinic , משהו שארצה לעשות בעתיד כשאהיה מבוססת יותר. הייתה הבנה גדולה שצריכה להיות קליניקה כזאת, שיהיה אפשר לגלגל את הנתינה, לעבוד לשם ההנאה ולא כדי להתפרנס, שאנשים ישלמו כמה שהם יכולים, שהעשייה שלי לא תלויה בכסף, אלא לשם המפגש והנתינה.

 כל הסוד בהומאופטיה, ובכלל בחיים זה להביא את הרוח והחומר לעבוד יחד. צריך ללמוד להעניק לעצמי, לאחרים, להיות בזוגיות, עם הילדים – כל הריקוד העדין הזה של לקדש את החומר ולחיות את הרוח, ולקדש את הרוח ולחיות את החומר.

 8. תמיד חיית גם את הרוח?

בגיל צעיר 18 התחלתי ללמוד אצל ימימה אביטל, זה לפני 20 שנה..אז חזרתי בתשובה, ואז בשאלה, עכשיו שוב בתשובה. יש בתוכי המון נשיאת הפכים. בסוף הכל זה אחד. בין אם זה הגוף הפיזי או הרגשי, בין אם זה חומר ורוח דעות שונות. אני אישה בין העולמות.

יש שפה אוניברסאלית. אני במפגש תמידי עם אנשים ממגזרים שונים, כולם צודקים. אני יכולה למצוא אמת בכל אחד, ויכולה להתחבר כמעט לכל אחד. זה עניין של ראייה, של בגרות. אפשר להתאמן בזה – לחבר את השכל והלב, ומשם לפעול.

גילי צומברג ביתן

 

אל תפספסו שום מסע!
הרשמו לעדכונים