דף הבית » יום 306, רויטל. מנוחת הלוחמת

יום 306, רויטל. מנוחת הלוחמת

כך נפגשנו: יש אנשים שיגידו משפטים כמו ‘לראות את הטוב’ 'לצמוח מהקושי’ וזה ישמע כמו סיסמא, עטיפה של משהו ריק מתוכן. ויש אנשים, כמו רויטל, שיגידו את אותו דבר בדיוק, ואפשר להרגיש את המשקל של כל מילה.

היום שרויטל אומרת שהיא מאושרת, נהנית מכל רגע, מסתכלת רק על הדברים הטובים, היא מתכוונת לכל מילה. אחרי הדרך שעברה, היא יודעת להעריך עד כמה זה לא מובן מאליו.

1. באיזו מין תקופה את עכשיו?

תקופה נעימה מאד של החיים. אחרי שנים רבות ונתינה לילדים, עכשיו, הילדים פרחו מהקן ופתאום התפנה לי ספייס לעצמי וזה מאד מרגש. המון שנים גידלתי 4 ילדים, עם הפרשים גדולים בניהם. את הראשון ילדתי בגיל 18 ואת הרביעי בגיל 39. תוך כדי, תמיד עבדתי במשרה מלאה והייתה לי את האחריות לחזור לילדים, וזה לא רק האחריות, זה לגדל אותם לבד.

2. איך זה היה נראה אז?

זה היה בעיקר לא פשוט. נפרדנו כשהיה לי תינוק בן שנה וחצי, וזה הכל ביחד. הייתי במקומות מאד מאד קשים, שגירדתי את עצמי מהם. הבנתי שאני צריכה להתחזק,  שאני רב החובל האוניה הזאת, של המשפחה, של חיי, ואני צריכה לתפקד.

טיפלתי בנפש ובגוף. זה לקח לי זמן, אבל מצאתי את עצמי במקום שקט. הייתה לי בחירה, לראות בכל יום מה טוב, ולא בבחירה מה אין.

3. מהם הדברים המרכזים שעזרו לך לקום?

להגיד שאת בבעיה לטפל בה, לשתף חברות טובות, לעשות הרבה ספורט, בעיקר ללכת הרבה ברגל ולהוציא את הדברים החוצה.

לאט לאט עשיתי דברים. שנים רכבתי על סוסים זו אהבה מאד גדולה שלי. זה משהו שנותן לי את הדרור. אני מאד אוהבת את הטבע, כשאני רואה ירוק, זה עושה לי טוב.

אני גם מאד אוהבת אקסטרים, עשיתי טיולי ג'יפים, הייתי במלכת המדבר, נסעתי ללפלנד…  למשל במלכת המדבר, זה נתן לי הרבה מאד כח להיות עם הרבה נשים. זאת עוצמה שמאד מחזקת. נשים אחרות גם משתפות, את רואה איך הן מתמודדות. את מקשיבה, שם זה סוג של הקשבה אחרת.

4. איזה שינוי מהותי בתפיסה, עשית במהלך השנים?

הבנתי שעשיתי הרבה דרמות מהדברים. היו דברים שככה ראיתי, אבל ברגע שאמרתי שיש אפשרות לצמוח, וראיתי שאני מתמודדת ומסתדרת, זה הוציא אותי משם, חיזק ונתן לי הרבה כח.

5. את חושבת שיש קשר בין האקסטרים לדרמות? לחוות דברים בעצמה?

אני לא חושבת. אני מאד לא דרמטית בהתנהלות שלי, אני לא נעלבת ולא עושה דרמות מהחיים שלי. אבל כשהמשפחה מתפרקת, זה היה מבחינתי משהו נוראי, שגרם לי לכאב מאד מאד גדול. המחשבה שלילדים שלי, לא יהיו חיים כמו שחשבתי.

6. איך לדעתך הילדים שלך רואים אותך היום?

הילדים שלי רואים את אמא שלהם בתור דוגמא, שאין דבר שאי אפשר לצאת ממנו. אין דבר שמי שרוצה, לא יכול לעשות. אני רואה את הילדים שלי היום ממשים את עצמם ומעזים. הם גם מסוגלים להתמודד עם החיים, שבאים מכל מיני כיוונים לא צפויים. יש להם את הכח. אני חושבת שנתתי להם דוגמא. זה לא רק ציטטות על הקיר. החינוך זה מה שיש בפועל, משם אפשר ללמוד.

7. מה את עושה עם הזמן שהתפנה?

היום אני אדם שלו ושלם ויש לי יכולת הענקה וקבלה. השחרור הוא באמת משמעותי. זה בא לידי ביטוי בחיים שלי, אני עדין עובדת במשרה מלאה, עבודה שממלאת אותי וכל יום מאושרת שאני עובדת בה. אני לא מוותרת על ספורט, יוצאת להרצאות. כל ההתמודדות הזאת, הכניסה אותי למקומות יותר עמוקים. אני באמת מאושרת.

רויטל מאירוביץ’.

אל תפספסו שום מסע!
הרשמו לעדכונים