דף הבית »  יום 312, תמר. שיחה של אחר הצהריים

 יום 312, תמר. שיחה של אחר הצהריים

 יום 312, תמר. שיחה של אחר הצהריים

כך נפגשנו: השיחה עם תמר הרגישה לי כמו שיחה על תה של אחר הצהריים. שיחה קצרה ונינוחה, על הא ודא, ובכל זאת נוגעת בנקודות הרגישות. את תמר פגשתי דרך האיורים שלה, אולי אם לא היה את הפרויקט, הייתי מתלהבת בשקט וממשיכה הלאה, הפעם עצרתי וביקשתי ממנה להשתתף. בשיחה איתה גיליתי, שתמר היא כמו הדמויות שהיא מאיירת, מלאת חן ועדינות. 

1. מאיפה מתחיל איור?

הדימויים באים מכל מקום ודווקא בדברים הכי פשוטים – ילד חוזר מבית הספר ואני רואה איך הצעיף מונח עליו, הכובע, העצים הערומים מעלים שאני רואה בנסיעה בדרך הביתה, החתולה שלי שיושבת על השטיח ויש קרן שמש קטנה שנכנסת.. זה סוג של התבוננות שלוכד את התמונות האלו.

2. זה מבט שרכשת עם השנים?

תמיד אמרו לי שאני ‘מים שקטים חודרים עמוק’.. ההתבוננות תמיד קיימת, גם אם אני לא צועקת אותה.

3.  ההתבוננות הזאת מספקת השראה תמידית?

השראה.. מממ.. כרגע אני לא יכולה להיות בפרבילגיה הזאת של לחכות להשראה, כי אני צריכה להזדרז.. אני אוספת כל יום את הילדות מבית הספר, ונשאר לי זמן מאד קצר לעבוד. מאז שאני אמא הזמן הוא המשאב הכי יקר שלי.

אין לי את האפשרות לחכות לרגע שיגיע הרעיון. אני גם עובדת מאד לאט.. ויש כל כך הרבה דברים להספיק. אני עובדת כל יום עד מאוחר בלילה, אתמול עוד הכרחתי את עצמי להעלות עבודות לפייסבוק.. שזה גם שינוי גדול עבורי..

4. פייסבוק? למה?

זה גרם לי להבין עד כמה לא מכירים אותי. עכשיו אני מקבלת פרגון וחשיפה, שלא הייתי מודעת אליה. אני נחשפת דרך הפייסבוק לעוד יוצרים. זה בעיקר הראה לי עד כמה אני בבועה של עצמי.

אני מבינה שאני ממש על איזה ענן. יכולתי להמשיך לצייר שנים, מבלי שבכלל ידעו. עכשיו אני לאט לאט מורידה את המחסום הזה ואומרת לעצמי שזה בסדר, בסדר שידעו עליי.

5. מה גורם למחסום הזה?

זה לא מתוך חוסר בטחון לגבי העבודות שלי, אני יודעת מה הערך שלהן.  אני ביישנית… ולכן היה לי אנטי לזה. יש בזה משהו מאד שוויצי – 'הנה, תראו את העבודה שלי’. חיפשתי שיגיעו לזה לבד. זה כמו מכריח אותי לעשות משהו שהפוך לאופי שלי. מצד שני, אני רואה את הכח של זה ומבינה שזה חשוב מאד.

6. צייני 3 יוצרים שמשפיעים על הסגנון שלך?

יש לי אוסף של ספרים, רובם בצרפתית הולנדית ובאנגלית, למרות שאני לא מבינה מילה וחצי בצרפתית והולנדית מספיק לי שיש טקסטורות, צבעוניות מעניינת ופרטים קטנים כמו שאני אוהבת:

תמר נהיר-ינאי, לאתר >

אל תפספסו שום מסע!
הרשמו לעדכונים