דף הבית » יום 41 – טלי. שמחה רבה

יום 41 – טלי. שמחה רבה

נפגשנו כך: אחרי ראיון על מצוקה של תינוקות (יעלה בקרוב), חיפשתי משהו שמח. פניתי לטלי שהגיעה אליי דרך הפרויקט. ‘בואי נדבר על משהו שמח’ אמרתי לה, 'אני צריכה ללדת כל רגע, זה מאד משמח’, 'מצויין’ עניתי, 'אפשר להתחיל עם זה..’

1. את בסוף תשיעי, ממש צריכה ללדת, איך את מרגישה?

יש לי כבר כמה ימים צירים שבאים הולכים. אני מאד שמחה, במקום שלו ורגוע של הכרת תודה. אני גם ממש לא מפחדת, יש לי יותר בטחון במי שאני ובמה שאני.שזה די שונה מהלידה הקודמת..

2. מה הרגשת אז לפני הלידה?

זו הייתה לידה ראשונה, שמצאה  אותי בצומת דרכים.  מצד אחד מאד שמחתי, כי רציתי מאד תינוק וזה לא בא בקלות, מצד שני היה חסר לי בטחון, הייתי בצומת דרכים מקצועית. בסופו של דבר הלידה לא הייתה לי קלה

3. מה הדברים שיצרו את השינוי בהרגשה?

היום אני יודעת שהמקום שאת נמצאת רגשית, משפיע מאד על הלידה. היום אני במקום אחר לגמרי.  אני אמא, מרגישה אמא טובה, אני עצמאית ומאד מסופקת מהעבודה, אנחנו בתהליך של בניית בית, עד עכשיו נדדנו.. אני רואה איך דברים לאט לאט מסתדרים, זו תחושה של בטחון נפלאה. אני מרגישה שאני יכולה להתמודד. כל דבר שמגיע הוא סוג של מתנה.

4. בעצם יש פה גם תהליכים של אי וודאות, את מוצאת את השקט בתוכם?

אני מבינה שיש אי וודאות ששוברת, ויש אי וודאות שנמצאת בקצה השני של הריגוש, ההפתעות, אופק פתוח, הזדמנויות משהו חדש, כמו אביב משהו שבסימן התחלה.

לא תמיד הייתי כזאת חיובית.. זה תהליך ארוך שהתחיל אחרי הלידה. אני בת של פסיכולוגית ובטיפול אינטנסיבי עם עצמי, שעוזר לי לצמיחה אישית. ויותר מזה אני אמא וזה מלמד המון ללוות ילד לראות אותו, וללמוד ממנו.

5. באיזה מקומות את בעיקר לומדת מהילד שלך?

הבן שלי בן שנה ו 7 חודשים וכל דבר חדש עבורו, הכל מאד אמיתי. כשהוא צוחק הוא צוחק, כשהוא בוכה, הוא בוכה, אני לומדת משם. מרגישה שיש לי זכות ללוות אותו, להיות חלק מהחיים שלו

6. מה את חושבת שהלידה תביא איתה עבורך?

בטח תהיה תקופה לא קלה של כמה חודשים. זה שינוי גדול לשנות סטטוס לאמא ל-2, בקושי הספקתי לעכל שאני אימא לאחד.. אבל אני מאמינה שאני אמשיך קדימה. זה בטח לא יעצור את ההתקדמות המקצועית. יש לי כזה קרייבניג לעבוד, אחרי תקופה ארוכה שלא ידעתי לשלב את האמהות.

7. את מפנקת את עצמך לפני הלידה?

כן אני בעיקר במים, אני עושה תנועה במים כדי להתכונן ללידה גופנית ונפשית. אם הייתי יכולה נשארת כל התקופה הזאת בבריכה. אני מבשלת לי דברים שאני אוהבת ובעיקר דואגת להרבה עזרה, גם עכשיו וגם לאחרי הלידה. אני כבר משוריינת עם עזרה לכל יום בשבוע. זה מוריד לחץ.

הצטרפו לטלי >

אל תפספסו שום מסע!
הרשמו לעדכונים