
פרויקטים נוכחיים


קיוטו, יפן מאיפה את באה רוב החיים אני חיה ברוטרדם, בהולנד. נולדתי במרוקו, בכפר קטן בצפון ועברנו להולנד שהייתי קטנה. אני נוסעת לבקר במרוקו כמעט

מאיפה את באה אני מסתובבת במזרח כבר שלושה חודשים. הייתי בהודו, ויאטנם, באלי, סינגפור ועכשיו יפן. אני באמצע לימודים באוניברסיטה, יחסים בינל"א. לקחתי הפסקה. חשבתי

את העבודות של יאיוי קוסמה פגשתי במקרה. הגעתי לטייט בלונדון ב- 2011, ראיתי המון נקודות אדומות על הקירות והלכתי בעקבותיהן. נכנסתי לתערוכה ענקית, ויצאתי ממנה

אז אוסקה בשיחות על יפן לא מדברים מספיק על אוסקה. מזכירים אותה בעיקר כעיר מעבר, בדרך אל, ואז מגיע משפט "דווקא יש מה לעשות באוסקה"..


האי טשימה נמצא 20 דקות בלבד מנאושימה, ונראה אחרת, אי טרופי קטן ויפייפה. המון גוונים של ירוק, ופרחים צבעוניים, שמעידים שיורד פה הרבה מאד גשם

אחרי יומיים בנאושימה וטשימה, בהם נשמתי, אכלתי, בהיתי רק אמנות, ברחובות של האיים היפייפים האלה, הגיע הזמן לדבר על אמנות. וולקאם בנמל בנאושימה. יאיוי קוסמה,

השעה 7.45 בוקר ואני ברכבת המהירה נזומי, מקיוטו בדרך לאוקיאמה. כבר שבוע שאני ביפן, ושני דברים היו בדיוק כמו שתיכננתי – הזמן עובר מהר מידיי,

קיוטו, יפן מאיפה את באה בדיוק נחתתי מלונדון, היה ממש צפוף בשדה תעופה. לפני חמש שנים בערך היתה החלטה של הממשלה להביא לפה תיירות. זה כל כך

מאיפה אתם מגיעים מהר פוג’י. עשינו שם מסלול עם אופניים של 20 ק"מ. זה היה מאד מאד קשה.. אנחנו מטיילים ביפן שלושה שבועות ועשינו הרבה

בתור לגיוזה – 2 תיירות מניו זילנד בנות 26. אחת מהנדסת, השניה מדענית. הגיעו ליפן לשבוע. המהנדסת עובדת בחברת תעופה, מצאו טיסה מאד זולה. בכניסה

אני רואה את העולם בכתמים וצבעים, יותר מאשר צורות וקווים מוגדרים. גם ככה אני מסתובבת פה ברחובות, עושה לי מיפוי. האבחנה עד עכשיו – יש

בואו נגיד שהרצון לראות מקדשים וטירות, לא היה חלק מהסיבות שרציתי להגיע ליפן. אני ואצולה זה פחות, ודת זה פחות פחות.. ידעתי שהם מאד מרשימים,

פריחת הדובדבן נשמעת מרחוק כמו דבר ורוד ותמים. עד שלא רואים את כמויות הפריחה ואומרים 'וואו' בקול רם, לא מבינים כמה זה יפה. אני הגעתי

שום דבר לא הכין אותי לדבר הזה שנקרא ‘יפן’. כמה שקראתי, כמה סיפורים ששמעתי, במציאות הכל אחרת. אמנם חיים רגילים, בית, עבודה, אוטובוסים, בניינים, אבל

להגיד נחיתה באוסקה, בארץ שמהשניה הראשונה גורמת לך להמריא, הממ.. קצת בעיה לוגית. ככה דמיינתי את אוסקה לפני שהגעתי: וזה די דומה רק בלי הסאונד.

מאיפה את מגיעה? אני באה מדנמרק. בשנתיים האחרונות אני לומדת שם מולטימדיה עיצוב ותקשורת. בדרך לפה עצרתי לבקר את המשפחה שלי בליטא. הם גרים בכפר